Salgs- og leveringsbetingelser
Ekspedering av ordre
Varene blir pakket og sendt fra vårt lager så snart betalingen er godkjent.
Leveranse
Vanligvis vil varene sendes fra oss innen 1-3 virkedager etter at ordren er mottatt. Dersom det er tomt for en vare vil du som kunde motta beskjed om dette via mail. Vi gjør oppmerksom på at en del av varene fra Ekelund står på restordre, noe som er oppgitt på hvert enkelt produkt. Dette betyr at vi ikke har disse varene på lager, men bestiller forløpende fra Ekelund. Ved bestilling av varer på restordre må kunden belage seg på 1-3 ukers ekstra leveringstid.
Frakt
Så lenge det er plass, blir varene sendt som brev til postkassen. Hvis varene ikke får plass i postkassen, blir de sendt til nærmeste utleveringssted. Standard frakt er på 49 kroner og ved beløp over 1000,- er det mulig å velge fri frakt.
Betaling
Sikker betaling med Visa, MasterCard eller Vipps via Nets Netaxept.
Personopplysninger
Hillestad AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.
Kortinformasjon
Når du handler hos Hillestad AS blir betalingen behandlet av Nets Netaxept, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa, MasterCard eller Vipps. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes/betalingsløsningens regelverk.
Avbestilling
Dersom du ønsker å avbestille varene sendes avbestilling skriftlig pr. mail, og innbetalt beløp tilbakeføres anvist konto.
Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi (HillestadAS) skriftlig melding (e-post, telefaks eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Hillestad AS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
Angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover (3 måneder dersom angrerettskjema ikke følger med bestillingen). Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og sender en e-post til post@hillestad.no , hvor du informerer om at du ønsker å returnere varen med begrunnelse. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.